mesajul

joi, 12 ianuarie 2017

Muntele Sfintei Treimi - ianuarie 2017

2017 - ANUL PREAMĂRIRII – IANUARIE
“MĂRIRE ŢIE DOAMNE, RECUNOŞTINŢĂ ŢIE DOAMNE PENTRU TOATE,
CHIAR ŞI PENTRU HARURILE PE CARE NU LE ÎNŢELEGEM!”
A 148-a întâlnire de rugăciune lângă Nuşfalău pe Muntele Sfintei Treimi

Din Sfânta Scriptură să citim şi să medităm Evanghelia după Matei.
Mottoul lunii: „Bucuraţi-vă în Domnul totdeauna! Iarăşi zic: bucuraţi-vă!” (Fil. 4, 4)
Intenţia comună de rugăciune: să avem ca primă intenţie în toate rugăciunile: pacea în lume!
Sarcina noastră concretă va fi: în anul preamăririi să încercăm să-L preamărim pe Dumnezeu pentru toate, ca astfel să se nască în inimile noastre bucuria!


CE NE-A ÎNVĂŢAT PĂRINTELE CSILIK?

Ne putem pune întrebarea, cum putem schimba în noi tristeţea în bucurie? Pentru asta trebuie să ştim mai întâi ce anume ne întristează? Domnul Isus spune: ”Voi acum plângeţi şi vă întristaţi în această lume, iar lumea acum se bucură, dar va veni timpu, când tristeţea voastră se va transforma în bucurie.” Şi viaţa spirituală are o tehnică şi dacă o descoperim vom fi capabili să trăim în bucurie permanentă. Sfântul Apostol Paul a spus: ”Bucuraţi-vă în Domnul totdeauna! Iar vă zic: bucuraţi-vă!” Trebuie să învăţăm cum putem să ne rugăm continuu şi să ne bucurăm continuu.
Ce anume ne poate întrista? Oboseala fizică şi spirituală. Dacă simţim că suntem împovăraţi, trebuie să conştientizăm că voia Domnului în privinţa noastră este ziua liberă, concediul. Dacă simţim că suntem obosiţi, atunci Voinţa Domnului pentru noi este odihna, recreerea. Dacă îi dăm trupului nostru ceea ce are nevoie, atunci se linişteşte şi sufletul nostru, iar pacea se întoarce în inima noastră. Ce ne mai întristează? Cu adevărat păcatul ne întristează, atunci când îl jignim pe Dumnezeu prin înjurături, sau pe aproapele prin cuvinte dure. Păcatele ne apasă sufletul şi în asemea cazuri este foarte importantă o spovadă bună. Este important să spunem cuiva ce ne apasă sufletul. Totodată există în viaţa omului atacuri trupeşti şi spirituale, dar dacă cunoaştem rugăciunea de eliberare şi o spunem zilnic, cunoaştem postul şi îl luăm în serios, cunoaştem valoarea Sfintei Liturghii şi o luăm în serios, atunci putem înlătura aceste atacuri şi putem merge înainte având în suflet linişte, pace şi bucurie. Şi boala poate provoca tristeţe, mai ales boala de lungă durată. Dacă învăţăm să o acceptăm şi să o oferim, dacă învăţăm să ne abandonăm lui Dumnezeu în orice situaţie, dacă învăţăm să legăm spiritele rele care ne atacă, atunci ne eliberăm şi ne liniștim în Voinţa lui Dumnezeu!
Care este cauza tristeţii noastre? Gândurile negative care ne trag în jos. Cu o gândire pozitivă chiar şi în lucrurile rele reuşim să vedem partea bună. Poate exista în noi supărare, răzbunare, sentimente, care ne pot întrista. Este foarte importantă în vieţile noastre iertarea, cerearea iertării, căci ele anulează supărarea. Niciodată să nu apună soarele asupra supărării noastre. Să nu amintim experienţele negative. Supărarea continuă şi depresia sunt o boală spirituală, provocată de cel Rău. Este importantă folosirea apei sfinţite şi a rugăciunii de eliberare. Să încercăm să ne gândim la lucruri pozitive, de exemplu că la sfârşitul tunelului ne aşteaptă Raiul, fericirea veşnică! Unii sunt supăraţi pentru că au fost păcăliţi de alţii. Este important să fim precauţi cu oamenii. Un alt motiv al supărării poate fi şi nemulţumirea. Nu suntem mulţumiţi cu nimeni şi cu nimic, dar trebuie să ştim că omul mulţumit este un om fericit. Trebuie să ştim că cea mai mare cauză a tristeţii este închiderea în sine. Când omul se închide în sine este sub influenţa celui Rău. El îi şopteşte: „Nu vezi! Nu auzi! Nu vorbeşti!” Este foarte important să ne deschidem, să vedem în lume minunile lui Dumnezeu, să vedem binele unii în alţii pentru că există în noi toţi. Să auzim mesajul lui Dumnezeu pe care îl trasnmite în sufletul nostru şi să-i acordăm atenţia cuvenită. În fiecare zi primim mesaje de mângâiere, de încurajare. Să vorbim despre problemele noastre interioare, despre tensiunile noastre şi atunci simţim că ne liniştim şi mergem înainte pe calea cea bună cu bucurie în suflet. Este importantă comunicarea cu oamenii din jurul nostru.
Să fim conştienţi că există o soluţie pentru toate problemele noastre, doar trebuie să o căutăm. Există o soluţie pentru orice tristeţe a noastră doar trebuie să o căutăm. Dacă găsim soluţia, experimentăm că în inima noastră se restabileşte pacea şi bucuria! Amin!!!


Temă de casă pentru luna ianuarie:
“AJUTĂ-MĂ DOAMNE CA ÎN INIMA MEA SĂ SE NASCĂ BUCURIA PERMANENTĂ!!!”


RETROSPECTIVA LUNII DECEMBRIE 2016

MESAJUL SFINTEI FECIOARE A FOST:
„Dragii mei trandafiraşi albi! Şi azi am venit între voi cu mare bucurie şi cu iubirea mea maternă, din încredinţarea Sfintei Treimi. Copiii mei, în perioada Adventului mă bucur împreună cu voi. Vă sunt recunoscătoare pentru că se împlinesc 10 ani de când v-aţi reconciliat între naţiuni aici, pe Muntele Sfintei Treimi şi exersaţi iertarea şi iubirea. În general sunt mulţumită cu voi. Să daţi recunoştinţă lui Dumnezeu în fiecare zi pentru harurile pe care le primiţi în dar, pentru că este un har faptul că puteţi umbla, că puteţi lucra, că aveţi credinţă vie, că puteţi merge în locuri de pelerinaj şi puteţi ispăşi pentru voi înşivă, pentru familia voastră, pentru Biserică şi pentru întreaga lume. Este har copiii mei că mai sunt între voi şi vă pot învăţa abecedarul vieţii spirituale prin fiica mea. De sărbătoarea Sfântului Episcop Nicolae dăruiţi-le celor dragi nu numai cadouri lumeşti, ci şi hrană spirituală: iubire și bunătate. Copiii mei, de sărbătoarea Neprihănitei Zămisliri reînnoiţi-vă da-ul: „Iată, sunt aici să fac voia Ta!” Faceţi o promisiune şi decideţi-vă să vreţi tot ceea ce vrea Dumnezeu şi să nu vreţi nimic din ce nu vrea Dumnezeu. Vă acopăr cu mantia mea şi vă apăr de cel Rău. Micuţii mei, de Crăciun îngenuncheaţi în faţa ieslei şi daţi-i Pruncului Isus tot ce aveţi în inimile voastre, dar mai ales voinţa voastră. Să aveţi curajul să cereţi haruri multe şi veţi experimenta şirul harurilor. Isus este Regele Păcii şi doar El vă poate da acea pace pe care o căutaţi. Rugaţi-vă pentru pace în inimile voastre, pace în familia voastră şi în întreaga lume. Nu uitaţi că eu mă bucur pentru voi şi vă iubesc. Mulţumesc că aţi răspuns la chemarea mea!
Acum Sfânta Treime vă binecuvântează prin Mine cu harul păcii şi al iubirii!!!”


MĂRTURIE
Mă numesc Edit-Ecaterina Vartic, sunt medic şi locuiesc la Cluj Napoca. Vin la Nuşfalău de aproximativ 1 an şi 7 luni cu grupul de pelerini de la Cluj. Sunt de confesiune romano-catolică, dar din păcate am pierdut obişnuinţa de a mă ruga. Asta era starea mea spirituală atunci, când am venit pentru prima dată pe Muntele Sfintei Treimi mai mult din curiozitate şi pentru a petrece puţin timp în natură. Din fericire pentru mine, prima persoană pe care am întâlnit-o aici pe munte a fost Părintele Csilik căruia conducătoarea grupului nostru de rugciune i-a spus: „Vine pentru prima dată!”, iar părintele a răspuns: „Atunci ne vom ruga să mai vină”. Aceste cuvinte au fost adânc întipărite în inima mea şi au sădit dorinţa de a nu mai lipsi de la programul de ispăşire lunar ţinut în prima sâmbătă a lunii. Dar de ce revin mereu cu multă bucurie aici? Pentru că în acest loc binecuvântat de Dumnezeu am găsit o adevărată şcoală de spiritualitate, pot să spun o adevărată academie unde fiecare pelerin, indiferent de nivelul de pregătire spirituală la care a ajuns este crescut şi dus mai departe firesc, uşor şi cu multă iubire. Şi DA, am reînvăţat să mă rog zilnic şi nu numai duminica cum făceam înainte. Aici pe munte totul este uşor şi frumos, iar fericirea pe care o acumulez mă sprijină în zilele care urmează până la următoarea întâlnire cu Isus, cu Sfânta Fecioară Maria, cu preoţii care oficiază Sfânta Liturghie, cu pelerinii. Dar lista cu cele învăţate aici nu este încheiată și aş dori să subliniez şi conştientizarea importanţei spovadei ca mijloc de eliberare de păcate pe care am primit-o aici. Şi nu în ultimul rând fac mărturisirea că îl simt aproape pe părintele Csilik, am convingerea că rugăciunea făcută la mormântul lui este ascultată şi ajutorul nu întârzie să apară. Mă străduiesc să nu uit ceea ce învăţ aici şi să duc în fiecare zi care urmează după întâlnirea de rugăciune de pe munte acea pace a sufletului, pe care o câştig venind aici. Sunt profund recunoscătoare pentru că am voie să vin la întâlnirea lunară de rugăciune pe Muntele Sfintei Treimi de lângă Nuşfalău şi pentru tot binele pe care îl primesc aici.
Mottoul meu este: „Pe cel ce Mă va mărturisi pe Mine în faţa oamenilor, îl voi mărturisi şi eu în faţa Tatălui Meu care este în Ceruri; dar de cel ce se va lepăda de Mine în faţa oamenilor, de acela Mă voi lepăda şi eu în faţa Tatălui Meu, Care este în Ceruri!”


Privire în viitor pentru luna februarie 2017
·      În februarie programele de ispăşire vor avea loc în zilele de 2–3–4–5.                                         
·      Sfânta Liturghie se celebrează în continuare în biserica din Nuşfalău în jurul orei 15! Excepţie face prima duminică, în această zi Sfânta Liturghie se ţine înainte de program de la ora 12.
·      La cererea Sfintei Fecioare să continuăm să postim luni – marţi – miercuri după prima duminică şi să oferim pentru Biserică şi pentru viitorul Muntelui Sfintei Treimi.
Mesajele  de la Nuşfalău  în limba română  le găsiţi pe internet  la adresa :www.muntelesfinteitreimi.ro,

e-mail: comunitateadeispasire@yahoo.com,    inf. 0760-739-518